Results for 'Débora de Sá Ribeiro Aymoré'

1000+ found
Order:
  1.  1
    Lições de anatomia ciborgue: coexistência entre máquinas e organismos?Débora De Sá Ribeiro Aymoré - 2023 - Cadernos PET-Filosofia (Parana) 23 (1).
    A metáfora do ciborgue é um constructo epistêmico relativamente recente. Publicado em 1985, o Cyborg Manifesto, de Donna Haraway, mobilizou o imaginário acadêmico-cultural apontando para a emergência do híbrido de máquina e organismo, indicando o nó produzido nas linhas de sentido históricas, vivenciadas na fusão entre técnicas (bio-info-cogno) e nós, os organismos vivos; tornando-se, assim, matriz da filosofia ciborgue. Academicamente, coube a Thierry Hoquet anatomizar o ciborgue na obra Filosofia Ciborgue: pensar contra dualismos (publicada em Português no ano de 2019 (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  2.  21
    O drone: considerações sobre a vigil'ncia total e a invulnerabilidade.Pedro Mateo Bàez Kritski & Débora de Sá Ribeiro Aymoré - 2020 - Voluntas: Revista Internacional de Filosofia 11:e23.
    Resenha de: CHAMAYOU, Grégoire. Teoria do drone. Tradução de Célia Euvaldo. São Paulo: Cosac Naify, 2015.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  3.  9
    Da Pluralidade Ao Pluralismo Ético, Moral e Jurídico: Uma Reflexão a Partir de Émile Durkheim ((1858-1917).Geraldo Ribeiro de Sá - 2017 - Revista Brasileira de Filosofia do Direito 3 (2):129.
    Discute-se com possíveis distinções entre pluralismo e pluralidade. Tais conceitos são revisitados em Filosofia, Política, Sociologia e Direito. Procura-se detectar especificidades da ideia de pluralidade e de pluralismo aplicados à ética, à moral e ao Direito, no passado e em nossos dias. Indaga-se a respeito da atualidade ou não de certas obras de É. Durkheim, um dos fundadores da Sociologia, para esclarecer o debate contemporâneo sobre questões referentes à pluralidade e ao pluralismo.
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  4.  24
    A experiência emocional do estudante de psicologia frente à primeira entrevista clínica.Diana Pancini de Sá Antunes Ribeiro, Miriam Tachibana & Tânia Maria José Aiello-Vaisberg - 2008 - Revista Aletheia 28 (28):135-145.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  5.  30
    Dossier Booksellers and their heritage.Nuno Medeiros, Daniel Melo, Fátima Ribeiro de Medeiros & Livreiros da Sá da Costa - 2013 - Cultura:319-339.
    Este dossiê representa a continuidade de um projecto que tem procurado debater publi­camente o património dos agentes ligados à produção e circulação do livro. Centrando-se nos espólios dos livreiros, a introdução problematizante e os depoimentos procuram dis­cutir o seu carácter invisível enquanto objecto de pesquisa, salvaguarda e divulgação. Há, então, uma reflexão que urge fazer, à semelhança do que ocorre com o património dos edi­tores (arquivos históricos e não só), no sentido de reconhecer o estatuto patrimonial e histó­rico dos acervos (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  6.  5
    Schopenhauer e Cioran: filosofias paralelas.Juan Pablo Enos Santana Santos & Rodrigo Inácio Ribeiro de Sá Menezes - 2023 - Voluntas: Revista Internacional de Filosofia 14 (1):e84362.
    Trata-se de uma análise das afinidades da filosofia de Schopenhauer (1788-1860) no pensamento de Emil Cioran (1911-1995). Autor influente na Romênia desde o século XIX, Schopenhauer é considerado uma das principais referências de Cioran. As fichas de leituras, cartas, expressões e os temas abordados por Cioran constituem uma gama de argumentos para aproximação do filósofo romeno ao filósofo do pessimismo.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  7.  14
    Do biopoder à psicopolítica.Débora Aymoré - 2020 - Investigação Filosófica 10 (2):101.
    Nossa condição humana contemporânea está inter-relacionada com o avanço do domínio das aplicações tecnológicas para vários aspectos da vida biológica, existencial e política, levantando uma postura reflexiva diante das tecnologias de informação. Se é verdade que o projeto baconiano estimula, a partir do século XVI, o controle sobre a natureza, a partir dos séculos XVII e XVIII, a Europa testemunhou o nascimento de duas formas de poder moderno: o poder disciplinar e o biopoder. Assim, a estratégia adotada para o exercício (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  8.  22
    Ética e bioética no mundo científico: uma revisão integrativa.Edison Vitório de Souza-Júnior, Randson Souza Rosa, Tarcísio Pereira Guedes, Cristiane dos Santos Silva, Daiane Brito Ribeiro, Franciele Soares Balbinote, Débora Fraga de Souza, Raissa Brito Teixeira, Benedito Fernandes da Silva Filho & Namie Okino Sawada - 2020 - Persona y Bioética 24 (2):151-165.
    Ética y bioética en el mundo científico: una revisión integradora de la literaturaEthics and Bioethics in the Scientific World: An Integrative ReviewThis paper studies the reality of ethical and bioethical issues in the scientific world through an integrative literature review of articles included in three databases. Seven terms from the thesaurus Health Sciences Descriptors were used, from which three combinations were elaborated and used in the three databases. After applying inclusion requirements, a total of 18 articles were selected. Certain misconducts, (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  9.  15
    Interculturalidade e educação infantil: reflexões sobre a prática pedagógica.Alessandro de Melo & Débora Ribeiro - 2019 - Conjectura: Filosofia E Educação 24:019039.
    Nosso objetivo com este artigo é apresentar a interculturalidade crítica como ferramenta pedagógica que deve ser central na constituição dos cenários e contextos em Educação Infantil. Utilizamos referenciais teóricos de outros estudiosos da interculturalidade e da Educação Infantil, como Candau, Sarmento, Walsh, Tomazzeti, Santiago, Akkeri e Marques, entre outros. Situamos a Educação Infantil enquanto etapa fundamental na formação ética e intercultural das crianças, pensando a função social da educação como formação para a democracia. O trabalho pedagógico com as diferenças culturais (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  10.  7
    Filosofia das Tecnociências: com quantas mãos se faz uma plantação?Ronei Clécio Mocellin & Débora Aymoré - 2023 - Cadernos PET-Filosofia (Parana) 23 (1).
    Se na filosofia e história do corpo os posicionamentos são agrupados entre os que consideram haver substância única (Espinosa) ou dupla (Descartes) que conformam diferentes aspectos dos indivíduos (alma/mente – corpo), na filosofia da ciência nos confrontamos com a o terceiro excluído nestes dualismos com consequências existenciais: trata-se da técnica ou, para utilizarmos um termo mais preciso, das tecnologias. Neste sentido, a máquina é um corpo, não do tipo que nasce naturalmente: as máquinas nascem de um parto artificial, emergem a (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  11.  16
    Empresas, Ditadura Civil Militar Brasileira e Centros de Memória e Documentação Corporativos: Um Estudo Exploratório.Alessandra de Sá Mello da Costa, Marcelo Almeida de Carvalho Silva & Carlos Arthur Vieira Monteiro - 2015 - Logeion Filosofia da Informação 2 (1):122-144.
    De 1964 a 1985 o Brasil viveu sob um regime de governo ditatorial que de acordo com a historiografia mais recente foi sustentado, em grande parte, pela própria sociedade civil (MELO, 2012; COMISSÃO, 2014). Mais recentemente, a partir dos anos 1980, cresce o movimento de criação de espaços de memória corporativos com o objetivo de tornar pública a trajetória histórica das empresas (COSTA; SARAIVA, 2011). Dentre estes espaços, adquire relevância os Centros de Memória e documentação como lugares de armazenamento e (...)
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  12.  14
    «Une mission glorieuse et profitable» réforme missionnaire et économie sucrière dans la province jésuite du Brésil au début du XVIIe siècle.Charlotte de Castelnau-L’Estoile & Carlos Alberto de Moura Ribeiro Zeron - 1999 - Revue de Synthèse 120 (2-3):335-358.
    La province jésuite du Brésil est parcourue au début du XVIIe siècle par une série de tensions qui relèvent autant de son rapport à la société coloniale contemporaine que de ses relations avec le centre romain. À travers l'étude d'un document programmatique exceptionnel et original, dont l'auteur et la date de rédaction demeurent inconnus, les Advertências para a provincia do Brasil, on analyse l'inscription de l'entreprise missionnaire dans sa double dimension économicopolitique, avec l'engagement dans la production sucrière, et spirituelle, assurer (...)
    No categories
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  13.  6
    As mulheres na filosofia.Maria Luísa Ribeiro Ferreira - 2009 - Lisboa: Edições Colibri.
  14.  10
    Spinoza: ser e agir.Maria Luísa Ribeiro Ferreira (ed.) - 2011 - Lisboa: Centro de Filosofia da Universidade.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  15.  10
    Teoria crítica, sujeitos políticos e a situação brasileira: entrevista com Vladimir Safatle.Felipe Figueiredo De Campos Ribeiro, Bruna Coelho, Daphne Anton, Marília Mello Pisani & Fernanda Azeredo - 2020 - Revista de Filosofia Aurora 32 (57).
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  16.  14
    De chrónos à aión – onde habitam os tempos da inf'ncia?Janice Débora de Alencar Batista Araújo, Rebeka Rodrigues Alves da Costa & Ana Maria Monte Coelho Frota - 2021 - Childhood and Philosophy 17:01-24.
    This article reflects on childhood times based on the words chrónos, kairós and aión, which the Greeks use to conceptualize time, in dialogue with different authors, such as Kohan, Pohlmann, Skliar, Kohan and Fernandes. In the pedagogical field, we explore how Pedagogy of Childhood has focused on the importance of childhood temporality and children’s agency, with contributions from Hoyuelos, Parrini, Aguilera et al., Barbosa, Oliveira-Formosinho e Araújo, Oliveira-Formosinho, Pinazza and Gobbi. We reflect on what forms of organizing time are possible (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  17.  61
    Rigidity for predicates and the trivialization problem.Dan López de Sa - 2008 - Philosophers' Imprint 8:1-13.
    According to the simple proposal about rigidity for predicates, a predicate is rigid (roughly) if it signifies the same property across the relevant worlds. Recent critics claim that this suffers from a trivialization problem: any predicate whatsoever would turn out to be trivially rigid, according to the proposal. In this paper a corresponding "problem" for ordinary singular terms is considered. A natural solution is provided by intuitions concerning the actual truth-value of identity statements involving them. The simple proposal for predicates (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   11 citations  
  18. Does this sentence have no truthmaker?Dan López de Sa & Elia Zardini - 2006 - Analysis 66 (2):154–157.
    Reponse to Peter Milne (2005)'s argument agaist maximalism about truthmaking.
    Direct download (6 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   12 citations  
  19.  90
    Response-Dependencies: Colors and Values.Dan López de Sa - 2003 - Dissertation, Barcelona
    Tesis doctoral presentada en el departament de Lògica Història i Filosofia de la Ciencia de la Universitat de Barcelona per optar al títol de Doctor en Filosofia.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   8 citations  
  20.  15
    Rigidity, General Terms, and Trivialization.Dan López De Sa - 2007 - Proceedings of the Aristotelian Society 107 (1pt1):117-123.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   10 citations  
  21.  32
    Quando o mundo se movimenta o vivo estremece: narrativas de uma cartógrafa em seu encontro com um coletivo hospitalar.Simone Mainieri Paulon, Débora de Moraes Coelho & Fernanda Luz Beck - 2010 - Revista Aletheia 32:161-173.
    A partir de um personagem conceitual, a cartógrafa, as autoras descrevem e analisam os encontros promovidos por uma intervenção institucional realizada com a equipe de trabalhadores da Emergência de um hospital de grande porte de Porto Alegre. Utilizando o conceito de atenção ao presente, a interven..
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  22. A história do primeiro parque infantil municipal de Sorocaba: o contexto histórico e as circunstâncias específicas da criação e da instalação da escola.Ribeiro de Oliveira & Suad Aparecida - 2010 - Conjectura: Filosofia E Educação 15 (3).
    O estudo divulga pesquisa sobre o contexto histórico e as circunstâncias da criação e instalação do Parque Infantil "Antonio Carlos de Barros", o primeiro da cidade de Sorocaba/SP, no atendimento de pré-escolar municipal. Essa instituição surgiu pela necessidade de atender criança e família. Faz-se aqui, ainda, um breve histórico das primeiras instituições de atendimento infantil no Brasil e na cidade de São Paulo, observando-se que a preocupação era com a saúde, alimentação, higiene e sobrevivência, visto o precário saneamento e as (...)
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  23. Expressing Disagreement: A Presuppositional Indexical Contextualist Relativist Account.Dan López de Sa - 2015 - Erkenntnis 80 (1):153-165.
    Many domains, notably the one involving predicates of personal taste, present the phenomenon of apparent faultless disagreement. Contextualism is a characteristically moderate implementation of the relativistic attempt to endorse such appearances. According to an often-voiced objection, although it straightforwardly accounts for the faultlessness, contextualism fails to respect “facts about disagreement.” With many other recent contributors to the debate, I contend that the notion of disagreement—“genuine,” “real,” “substantive,” “robust” disagreement—is indeed very flexible, and in particular can be constituted by contrasting attitudes. (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   37 citations  
  24.  22
    Pluralismo e religiões: a questão cristológica em foco (Pluralism and religions: Christology in focus).Cláudio de Oliveira Ribeiro - 2013 - Horizonte 11 (29):353-380.
    O texto apresenta uma perspectiva cristológica plural na relação interreligiosa, a partir da visão de que cada expressão religiosa tem a sua proposta salvífica e de fé que devem ser aceitas, respeitadas, valorizadas e aprimoradas a partir de um diálogo e aproximação mútuas. Tal perspectiva não anula nem diminui o valor das identidades religiosas - no caso da fé cristã, a importância de Cristo -, mas leva-as a um aprofundamento e amadurecimento, movidos pelo diálogo e pela confrontação justa, amável e (...)
    Direct download (5 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  25.  27
    Projetivismo, circularidade e o problema da atitude moral.Leonardo De Mello Ribeiro - 2019 - Filosofia Unisinos 20 (1).
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  26. Presuppositions of commonality: An indexical relativist account of disagreement.Dan López de Sa - 2008 - In G. García-Carpintero & M. Koelbel (eds.), Relative Truth. Oxford University Press. pp. 297-310.
    This chapter defends a version of the indexical contextualist form of moderate relativism: the attempt to endorse appearances of faultless disagreement within the framework in which a sentence at a context at the index of the context determines its appropriate truth-value. Many object that any such an indexical proposal would fail to account for intuitions of (genuine) disagreement as revealed in ordinary disputes in the domain. The defence from this objection exploits presuppositions of commonality to the effect that the addressee (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   51 citations  
  27.  13
    “Não posso colocar essa palavra feminismo porque eu acho muito forte”: discurso e linguagem avaliativa sobre feminismo em narrativas de gênero produzidas por acadêmicas cabo-verdianas.Litiane Barbosa Macedo & Débora de Carvalho Figueiredo - 2021 - Critical Discourse Studies 18 (1):109-138.
    RESUMO Este artigo apresenta uma investigação sobre narrativas de gênero produzidas por um grupo de acadêmicas cabo-verdianas, focando nas suas perspectivas acerca dos discursos recentes sobre feminismo. Ao nível analítico lexical, a análise das narrativas teve como suporte o Sistema de Avaliatividade. Ao nível analítico interpretativo, as representações das narradoras foram analisadas e acordo com a abordagem de Fairclough em conjuntos de conceitos de Estudos feministas. Os resultados apontam que o termo gênero foi usado como sinônimo de equilíbrio entre os (...)
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  28.  16
    “Não posso colocar essa palavra feminismo porque eu acho muito forte”: discurso e linguagem avaliativa sobre feminismo em narrativas de gênero produzidas por acadêmicas cabo-verdianas.Litiane Barbosa Macedo & Débora de Carvalho Figueiredo - 2021 - Critical Discourse Studies 18 (1):109-138.
    RESUMO Este artigo apresenta uma investigação sobre narrativas de gênero produzidas por um grupo de acadêmicas cabo-verdianas, focando nas suas perspectivas acerca dos discursos recentes sobre feminismo. Ao nível analítico lexical, a análise das narrativas teve como suporte o Sistema de Avaliatividade. Ao nível analítico interpretativo, as representações das narradoras foram analisadas e acordo com a abordagem de Fairclough em conjuntos de conceitos de Estudos feministas. Os resultados apontam que o termo gênero foi usado como sinônimo de equilíbrio entre os (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  29.  20
    Sociabilidade e direito no liberalismo nascente.Isabel de Assis Ribeiro de Oliveira - 2000 - Lua Nova: Revista de Cultura e Política 50 (50).
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  30.  58
    The Aposteriori Response-Dependence of the Colors.Dan López De Sa - 2013 - Croatian Journal of Philosophy 13 (1):65-79.
    The paper proposes and defends the following characterization of response dependent property: a property is response-dependent iff there is a response-dependence biconditional for a concept signifying it which holds in virtue of the nature of the property. Finding out whether a property is such is to a large extent a posteriori matter. Finally, colors are response dependent: they are essentially tied to issuing the relevant experiences, so that having those experiences does give access to their, dispositional, nature. Finally, some important (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations  
  31. (Indexical) Relativism about Values: A Presuppositional Defense.Dan López de Sa - 2007
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  32.  72
    Flexible property designators.Dan López De Sa - 2006 - Grazer Philosophische Studien 73 (1):221-230.
    Th e simple proposal about rigidity for predicates can be stated thus: a predicate is rigid if its canonical nominalization signifi es the same property across the different possible worlds. I have tried elsewhere to defend such a proposal from the trivialization problem, according to which any predicate whatsoever would turn out to be rigid. Benjamin Schnieder (2005) aims fi rst to rebut my argument that some canonical nominalizations can be fl exible, then to provide fi ve arguments to the (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  33. The many relativisms and the question of disagreement.Dan López de Sa - 2007 - International Journal of Philosophical Studies 15 (2):269 – 279.
    What different relativist claims about a given domain are to be distinguished? Which of them is best placed to account for intuitive facts about disagreement in that domain? In a recent paper in this journal, ‘Indexical Relativism versus Genuine Relativism’ (2004), Max Kölbel distinguishes two forms of relativism, andargues that one of them, indexical relativism, faces problems in accounting for disagreement. In the first part of this discussion I present my own taxonomy of relativist positions in a given domain, which (...)
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   32 citations  
  34. What does it take to enter into the circumstance?Dan López de Sa - 2012 - Philosophical Studies 159 (1):147 - 153.
    In the recent literature on contextualism and relativism, one often finds disputes as to which kind of consideration would be relevant for positing a feature of a context as a parameter in the ‘‘circumstance of evaluation’: via the presence of an operator in the language which shifts that feature (Stanley) or by being a feature of a context with respect to which the truth of ‘‘propositions’’ expressed in the context is relative (McFarlane). This kind of dispute arises from two different (...)
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   10 citations  
  35. Lewis vs Lewis on the problem of the many.Dan López de Sa - 2014 - Synthese 191 (6):1105-1117.
    Consider a cat on a mat. On the one hand, there seems to be just one cat, but on the other there seem to be many things with as good a claim as anything in the vicinity to being a cat. Hence, the problem of the many. In his ‘Many, but Almost One,’ David Lewis offered two solutions. According to the first, only one of the many is indeed a cat, although it is indeterminate exactly which one. According to the (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   13 citations  
  36.  16
    O disjuntivismo em Kant.Roberto Horácio de Sá Pereira - 2012 - Revista de Filosofia Aurora 24 (34):129.
    O objetivo deste trabalho é rever criticamente algumas interpretações contemporâneas da noção kantiana de intuição sensível. Defendo uma interpretação alternativa segundo a qual a intuição sensível em Kant deva ser entendida nos termos do que McDowell denomina sentido de re cuja principal característica é a dependênciado objeto. Nesse sentido, a função da intuição sensível é introduzir entidades no discurso para que essas possam ser conceituadas em juízos. Por essa razão,as intuições sensíveis devem ser vistas como o modo de se dar (...)
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  37.  20
    Habilidade para trabalhar em equipe.Janine Kieling Monteiro, Eduardo de Aguiar Ribeiro, Fernanda Pasquoto de Souza & Susana Maria Agostini Serafim - forthcoming - Aletheia.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  38. Non-objective truths: Comments on Kölbel's criterion for objectivity: Philosophy of language.Dan López de Sa - 2000 - Theoria 15 (38):229-234.
    Response to Max Kölbel: "A Criterion for Objectivity", Theoria. Revista de Teoría, Historia y Fundamentos de la Ciencia: Volume > 15 > Issue: 2.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  39.  9
    Por qué la aposterioridad no (basta, según Kripke, ni) basta (Why Aposteriority Is Not (Enough according to Kripke, Nor Is) Enough).Dan López de Sa - 2006 - Theoria: Revista de Teoría, Historia y Fundamentos de la Ciencia 21 (3):245-255.
    Es conocido que Kripke argumentó que la ilusión de contingencia en el caso de la conciencia no puede explicarse del modo en que se explica en el resto de casos familiares de enunciados necesarios a posteriori. En un artículo reciente, Pérez Otero (2002) argumenta que hay una explicación alternativa, en términos de mera aposterioridad. Argumento en contra de la corrección exegética y de la verdad de esta tesis.Kripke famously argued that the illusion of contingency cannot be explained away, in the (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  40.  9
    De la guerra de los estados a la guerra de las galaxias.Alexandre Franco de Sâ - 2007 - Anuario Filosófico:129-147.
    The article considers the development of the concept of war in four stages. State Wars: wars between morally equal sovereign states. Democratic Wars of Peoples: defence and self-determination wars. Humanitarian Wars: “just wars” fought in the name of mankind and justice against an enemy considered as an unhuman criminal. Star Wars: the “war on terror” that tries to circumscribe the most extreme violence inside enemy territory, to be closed as if it would be a “star”.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  41. Defending "Restricted Particularism" from Jackson, Pettit & Smith.Dan López De Sa - 2008 - Theoria: Revista de Teoría, Historia y Fundamentos de la Ciencia 23 (2):133–143.
    According to Jackson, Pettit & Smith , “restricted particularism” is not affected by their supervenience-based consideration against particularism but, they claim, suffer from a different difficulty, roughly that it would violate the platitude about moral argument that, in debating controversial moral issues, a central role is played by various similarity claims. I present a defense of “restricted particularism” from this objection, which accommodates the platitudinous character of the claim that ordinary participants in conversations concerning the evaluative are committed to descriptive (...)
    Direct download (5 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  42.  25
    Non-Objective Truths.Dan López de Sa - 2000 - Theoria 15 (2):229-234.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  43. Truthmakers, Knowledge and Paradox.Dan López de Sa & Elia Zardini - 2007 - Analysis 67 (3):242 - 250.
    Direct download (6 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   16 citations  
  44. Disjunctions, Conjunctions, and their Truthmakers.Dan López de Sa - 2009 - Mind 118 (470):417-425.
    Gonzalo Rodriguez-Pereyra (2006) argues against attempts to preserve the entailment principle (or a restriction of it) while avoiding the explosion of truthmakers for necessities and truthmaker triviality. In doing so, he both defends the disjunction thesis--if something makes true a disjunctive truth, then it makes true one of its disjuncts--, and rejects the conjunction thesis--if something makes tue a conjunctive truth, then it makes true each of its conjuncts. In my discussion, I provide plausible counterexamples to the disjunction thesis, and (...)
    Direct download (8 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   12 citations  
  45.  78
    Rigidity, General Terms, and Trivialization.Dan López de Sa - 2007 - Proceedings of the Aristotelian Society 107 (1pt1):117 - 123.
    The simple proposal for a characterization of general term rigidity is in terms of sameness of designation in very possible world. Critics like Schwartz (2002) and Soames (2002) have argued that such a proposal would trivialize rigidity for general terms. Martí (2004) claims that the objection rests on the failure to distinguish what is expressed by a general term and the property designated. I argue here against such a response by showing that the trivialization problem reappears even if one pays (...)
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   7 citations  
  46.  8
    Political Regeneration.Maria Elisa Noronha de Sá & Marcelo Gantus Jasmin - 2016 - Contributions to the History of Concepts 11 (2):48-63.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  47. The Over-Generalization Problem: Predicates Rigidly Signifying the "Unnatural".Dan López de Sa - 2008 - Synthese 163 (2):263 - 272.
    According to the simple proposal, a predicate is rigid iff it signifies the same property across the different possible worlds. The simple proposal has been claimed to suffer from an over-generalization problem. Assume that one can make sense of predicates signifying properties, and assume that trivialization concerns, to the effect that the notion would cover any predicate whatsoever, can be overcome. Still, the proposal would over-generalize, the worry has it, by covering predicates for artifactual, social, or evaluative properties, such as (...)
    Direct download (5 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   6 citations  
  48.  64
    On the nature and scope of featural representations of word meaning.Ken McRae, Virginia R. de Sa & Mark S. Seidenberg - 1997 - Journal of Experimental Psychology 126 (2):99-130.
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   65 citations  
  49. Is 'everything' precise?Dan López de Sa - 2006 - Dialectica 60 (4):397–409.
    There are certain metaphysically interesting arguments ‘from vagueness’, for unrestricted mereological composition and for four-dimensionalism, which involve a claim to the effect that idioms for unrestricted quantification are precise. An elaboration of Lewis’ argument for this claim, which assumes the view of vagueness as semantic indecision, is presented. It is argued that the argument also works according to other views on the nature of vagueness, which also require for an expression to be vague that there are different admissible alternatives of (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   9 citations  
  50.  7
    Heidegger e o fim do mundo.Alexandre Franco de Sá - 2008 - Investigaciones Fenomenológicas 6:309-325.
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
1 — 50 / 1000